Sosyal Medya Hesabınızı Canlandırmanın Yolları

Sosyal medya artık günümüz dünyasında her şey oldu. Sosyal medya hesaplarımızın etkileşim oranları, mesaj ve yorum yoğunluğu hem maddi hem de manevi olarak hepimiz için büyük önem arz ediyor. Fakat işin bir de işletmeler kısmı var. Burası tamamen duygusal…

 

Dünyada 5 milyara yakın sosyal medya kullanıcı mevcut, eğer bir ticaretle uğraşıyorsanız bu potansiyel müşteri rakamı sizi heyecanlandırabilir. Peki, bu kadar kişiye hızlıca ulaşmak ve sayfanızdaki durgunluğu harekete çevirmek için neler yapabilirsiniz?

 

Güçlü Sosyal Medya Hesapları

İlk adımınız güçlü bir sosyal medya hesabı olmalıdır. E-ticaretin altın çağını yaşadığı günümüzde, insanlar neredeyse alacakları her ürünü en az bir kere Google’da tarıyor. Google taraması sırasında sosyal medya hesaplarında ürünü satan satıcın sosyal medya hesaplarına denk gelirse stolku ihmal etmiyor.

 

Eğer potansiyel müşterinizi ikna edebilecek kadar net ve güçlü bir sosyal medya hesabınız varsa bir adım öndesiniz demektir. Eğer sosyal medya hesabınız yoksa ya da var olan hesabınız durgunsa aşağıdaki adımları takip ederek hareketli ve kazançlı bir yolculuğa çıkabilirsiniz.

 

Varlık Gösterin

Sosyal medya profili oluşturmak artık çok kolay. Bir mail adresi ile birkaç form kutucuğunu doldurmanız sonunda istediğiniz platformda varlık göstermeye başlayabilirsiniz. Bu işin püf noktası ise ürününüzün hangi platforma uygun olduğu… Potansiyel müşterilerinizin hangi sosyal medya platformlarında daha fazla olduğunun tespitini yaptıktan sonra profilinizi oluşturmanız gerekir. Bu yüzden potansiyel müşteri hedefinizi iyi belirlemeniz gerekiyor.

 

Dalgalandım da Duruldum

Sosyal medyaya hızlı bir giriş yaptınız, doğru mecra, doğru strateji, reklamlar ve yükselen etkileşim oranları, artan takipçi sayısı derken bir anda işler durgunlaştı mı? O zaman işte o noktadasınız… (dijimod iletişim bilgilerinin olduğu link cümleye gömülebilir)

 

Her şeyi kitabına uygun yaparken ve her şey iyi giderken bir anda bu durgunluk nereden mi çıktı? Algoritmadan. Dijital dünya sandığınızdan da karmaşık bir yapıya sahiptir ve yapay zeka artık insanlardan fazlasını biliyor. İşte muhteşem bir yapay zeka sonu olan sosyal medya algoritmaları bir yerden sonra sizden daha fazlasını ve daha iyisini istiyor. Fazla insansı değil mi? Ne kadar çok verirsen hep daha fazlasını ister…

 

Değişim Zamanı

Durgunluk dönemine girdiyseniz o zaman değişim şarttır. Sürekli değişen trendler, daha fazlasını arzulan algoritma size ‘değiş’ diyorsa direnmenin anlamı yok. Değişime adım atın.

 

İçeriklerinizi Yenileyin

Değişimin ilk adımı içeriklerinizi güncellemektir. Trendleri takip edin, kendinize özgü çizginizi oluşturun ve içeriklerinizi bulunduğunuz platformun dinamiklerine uygun olarak yenileyin.

 

İstikrarlı Olun

Sosyal medya dinamizmi sever. Dinamik olduğunuz kadar istikrarlı da olmasınız. Kullandığınız platformların dinamiklerini takip edin. Paylaşım saatlerini ve etkileşimin yüksek olduğu zaman dilimlerini belirleyin. Paylaşım planı oluşturun ve planınıza sadık kalın.

 

 

Sosyal medya dünyasında sıkça kullanılan Hootsuite verilerine göre sık kullanılan sosyal medya platformlarında kullanıcıların gönderi beklentileri şu şekilde:

 

  • Facebook: Günde bir ila iki gönderi
  • Instagram: Haftada üç ila yedi gönderi
  • Twitter: Günde bir ila beş tweet
  • TikTok: Günde en az bir video

 

Etkileşim, Etkileşim, Etkileşelim

Sosyal medya kampanyaları ile etkileşim oranlarınızı yükseltin. Sosyal medya kampanyalarınızda ve etkileşim arttırma çalışmalarınızda dikkat etmeniz gerekler ise:

 

  • Güven Verin: Sosyal medyada şeffaflık önemlidir. Potansiyel müşterileriniz ve müşterileriniz aynı sıcak satışta olduğu gibi e-ticarette de güven ister. Hatta bu online Pazar yerleri ve pazarlama kanallarında çok daha önemlidir. Güvenilir olmayan marka takip edilmez ve etkileşimler satışa dönüşmez.
  • Pazar Araştırması Yapın: Potansiyel müşterilerinize ulaşmak ve onlarla etkileşime geçmek için Pazar araştırması yapmayı ihmal etmeyin. Rakipleriniz ve rekaberlerinizi inceleyin.
  • İlişkide Kalın: Potansiyel müşteri ve müşterilerinizle iletişiminizi sıkı tutun. Müşteri sadakatini güçlendirmek için gelen her yoruma ve mesaja itinayla cevap verin. Duyun, görün ve duyulduğunu, görüldüğünü bildirin.

 

Görsel Her Şeydir

Kime sorsak iç güzellik der ama dışını beğenmediğinin içini merak etmez. İşte bu yüzden sosyal medyada şovdan kaçmayın. Popüler sosyal medya platformlarında görsellik önceliklidir. Doğru ve unutulmaz görseller içinse:

 

  • Markanızla Uyumlu Olsun: Sosyal medya görselleriniz markanızı doğru yansıtmalıdır. Yanıltıcı görselden kaçının.
  • Hareketlendirin: Sayfanızı tekdüzelikten çıkartın, GIF’lerle hareketlendirin.
  • Fotoğrafların Yanına Videolar Ekleyin: Son yıllarda kısa videoların popülerliği ve insanların kısa videolara ilgisi aşikarken videolardan kaçmayın.

 

Tüm bunlara rağmen hala istediğiniz sonucu alamıyorsanız panik yapmayın, DİJİMOD bir tık uzağınızda 😉

Related Post